Транспортно-логістичний центр «GoodWay Trans»

Україна чекає приватних інвестицій у будівництво доріг.

Верховна Рада України ухвалила законопроєкт, який запроваджує довгострокові зобов’язання державних партнерів у рамках договорів державно-приватного партнерства (ДПП) та концесії.

Законопроєкт №5090 був ініційований Міністерством інфраструктури та дає можливість щорічно здійснювати виплати приватному інвестору, передбачені договором про ДПП та/або концесію, за рахунок коштів Державного дорожнього фонду.

За словами міністра, вже є два пілотні проекти ДПП. Це маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя та Ягодин – Ковель – Луцьк. І, завдяки ухваленому законопроекту, також планується цього року оголосити конкурс на будівництво першої нової концесійної дороги Краковець – Львів – Броди – Рівне.

Договори, укладені у межах ДПП, зокрема концесійні, є довгостроковими (загалом від 5 до 50 років). Вони можуть передбачати виконання фінансових зобов’язань, зокрема здійснення платежів приватному партнеру, після введення об’єкта в експлуатацію і до кінця дії договору.

Документом також запроваджено:
— довгострокові зобов’язання державних партнерів;
— встановлені вимоги щодо загального щорічного обсягу довгострокових зобов’язань у рамках ДПП;
— передбачено спрямування коштів Державного дорожнього фонду на здійснення плати за експлуатаційну готовність автошляхів загального користування державного значення;
— Врегульований механізм сплати концесійних платежів.

У МІУ наголосили, що законопроєкт також створює додаткові джерела поповнення держбюджету України. Це плата за використання автошляхів загального користування транспортними засобами з повною масою 12 тонн та більше, а також адміністративні штрафи за правопорушення габаритно-вагового контролю (ДВК).